Bódai-Soós Judit

 

A Bódai-Soós Judit felvett, írói nevem, „ősnevem”, melyet nagyapáim vezetéknevéből alkottam. Ebből a névből éppen úgy, mint valós gyökérből a fák, táplálkoznak írásaim. Úgy érzem, hogy ennek a névnek természetes helye van a verseim, novelláim, meséim, regényeim alatt. Egy szép kerek pont a mondat végén.
2008 óta ezen a néven publikálom írásaimat.
Szekszárdon születtem 1974-ben, és Tolna megyében, Bogyiszlón nőttem föl. Szegeden, a JATE matematika tanár szakán diplomáztam, 2000 óta pedig Budapesten élek férjemmel. 2012-ben született meg Péter, a kisfiam, azóta tehát már hárman vagyunk. A szülés előtt (2005 óta) magántanárként oktattam a matematikát, az azt megelőző öt évet pedig a szociális szféra csodálatos, de embert próbáló világában töltöttem.
Időközben családterápiát tanultam és az önismerettel kezdtem el mélyebben foglalkozni, aztán a tanítványaimtól is sokat tanultam, elsősorban önmagamról, és a világról, melyet együtt építünk magunk körül. E világ egy-egy kis szeletkéje, a velünk és bennünk élő csoda képezi írásaim alapját, melyre fantáziám fest bőszárnyú pelerint.
Az írás az életem gerince, váza, a legnagyobb támaszom, hiszen örömét szinte a beszéddel, járással együtt ismertem meg, s mindeddig soha nem hagyott cserben. Már óvodás koromban megszülettek első rigmusaim, aztán végigverseltem az általános iskolát. Középiskolás koromban kísérleteztem első novelláimmal, majd később a mesékkel. Első regényemet pedig felnőtt fejjel írtam. Nyilvánosság elé mégis csak 2007-ben léptem meséimmel, verseimmel, novelláimmal
Nagyon fontosnak tartom az író és olvasó közötti valódi kapcsolatot, ezért részt vettem a Gyermek- és ifjúsági írók tanácskozásán, voltak irodalmi programjaim – író-olvasó találkozók, rendhagyó irodalomórák, dedikálások – Szentendrén, Bátán, Bogyiszlón, Mattersburgban, Gyulán, Budapesten, Zalaegerszegen, Szegeden, Marosvásárhelyen, Maroskeresztúron, Bösztörpusztán (MOGy), Nagyalásonyban, Isaszegen, Gyenesdiáson, Szekszárdon és bízom benne, hogy lesznek még másutt is.
Rendszeresen zsűrizek irodalmi pályázatokat, és alkalmanként a szervezésükben is részt veszek.
2008. óta állandó szerzője vagyok a dévai Corvin Kiadó gyermek- és ifjúsági kiadványainak, Romániában színesítve ezzel a magyar irodalmat.
2011. óta az Élő Magyar Líra Csarnokának – www.magyarparnasszus.hu – vezető szerkesztőjeként igyekszem támogatni a kortárs költészetet.
2015. óta a nagymúltú Dörmögő Dömötör állandó szerzőjének mondhatom magam, többek közt a magazin alap meséjét is én írom.
2016-tól az ARTICITY Kiadó megjelenés előtt álló könyveit korrektúrázom.
Számos írásom jelent meg nyomtatásban különböző hazai, vagy határon túli folyóiratban (Agria, IPM, Ügyészek lapja, Dörmögő Dömötör, Kisalföld Breki Magazin, Mini Manó foglalkoztató, Avana Arcképcsarnok, Nyírségi Gondolat, KisLant, Szilaj Csikó, Átalvető, Sikoly /Szerbia/, Napút, Dió magazin, illetve a dévai székhelyű Corvin Kiadó különböző kiadványai, gyermekújságjai)
Szerepelnek írásaim válogatáskötetekben, antológiákban, mesekönyvekben is. 
Tételes, képes publikációs listám: http://juditti.hu/content/megjelent-irasok
Mindemellett folyamatosan írok megrendelésre egyedi meséket és egyedi névreszóló verseket.
2014-ben Eliza Beth szerzőtársammal közös mesekönyvünk az Underground Kiadó gondozásában jelent meg Tündérsúgta mesék címmel.
Önálló kötetek:
ü  Visszafelé szaladó fák (ifjúsági regény, Cégér Kiadó, 2009.)
ü  Kőbányai Mese-kifestő (kifestő füzet, alapítványi kiadás, 2011.)
ü  Az elvarázsolt diákok (kifestő füzet, alapítványi kiadás, 2011.)
ü  Állatmikulás (kifestő füzet, Silver Tek Kiadó /Marosvásárhely/, 2011.)
ü  Meseputtony (mesekönyv, Silver Tek Kiadó, 2011. 2015.)
ü  Hóember és a hajnalmadár (e-book mesekönyv, Ulpius-ház Kiadó, 2012.)
ü  Verselő hónapok (gyermekversek, magánkiadás, 2014.)
ü  Fényporszemcsék (verses fotókönyv, magánkiadás, 2015.)
ü  Petya, Matyi és a duliánok (meseregény, Rupa Publisher Kiadó, 2015.)
ü  Mesék Rukkoláriából (mesekönyv és e-book, Publio Kiadó, 2016.)
ü  Dörmögő Dömötör és Tenyérke meséi I. – Hónapok (mesekönyv, Drize Kiadó, 2016.)
ü  Névversek kiskönyve I. – Keresztelőre (versek, Gyémántfelhő Kiadó, 2018.)
ü  A legnagyobb varázslat (kifestő füzet, Gyémántfelhő Kiadó, 2019.)
ü  Csillagálom (felnőtt színező versekkel, Gyémántfelhő Kiadó, 2019.)
ü  Más világok (misztikus novellák, Élő irodalom – Élő könyv műhely, 2020.)
Saját weboldalamon (www.juditti.hu) ízelítő található verseimből, novelláimból, elbeszéléseimből,
meséimből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése