10 legütősebb beszólás Fróna Zsófia - Fegyverek háza c. kötetéből

Kedves olvasók!

Nagyon sokáig rágódtam azon, hogy miként mutassam is be nektek Zsófi első megjelent regényét, a Fegyverek házát, mert egyáltalán nem szerettem volna egy lapos, unalmas bejegyzéssel indítani a közös olvasós projektünket, és ez a kötet sem érdemel meg egy csakúgy összedobott cikket. Fantasztikus február, fantasztikus lények, fantasztikus farkas, fantasztikus fiatalok és tanárok: fantasztikus könyv. De mindenekelőtt: olyan ütős beszólások, amik mellett nem tudok elmenni szó nélkül.
Éppen ezért összegyűjtöttem nektek x olyan idézetet, amik miatt szerintem mindenképpen érdemes a kezetekbe vennetek Zsófi regényét.
Az idézetek véletlenszerű sorrendben vannak.
***
– Mintha tüzet nyeltem volna… de volt valami enyhe gyümölcsíze. Mi a fene ez?
– Pálinka. Jó cucc, mi? Külföldről szereztem be!
***
– Azt mondják, ha leesel a lóról, azonnal szállj rá vissza.
– És mit mondanak, ha egy szikláról esik le az ember? Kapard össze magad?
***
– Tudsz olyan mondatot mondani, aminek nem kérdőjel van a végén?
– Kíváncsi természet vagyok – közölte a lány és összefonta a karját.
– Én inkább idegesítőnek mondanám – morogta a férfi 
***
– Tud maga kedves lenni? – kérdezte a lány dühösen.
– Nem tudom, még sose volt rá szükségem.
***
– Ó, hogy az a cifra farkú, megkeseredett, sánta öreganyátok szégyellné el magát!
***
– Nem is gratulál? - kérdezte a lány.
- Mihez? Hogy meghoztad életed leghülyébb döntését, és a szerencse melléd szegődött? Gratulálok.
– Maga semmit sem változott.
- Kellett volna?
***
- Nem mondtam, hogy a fegyverek átváltozhatnak.
- Azt se mondta, hogy vehetünk levegőt.
- Nem bírod ki, igaz?
***
- Te mindig vagy enni vagy inni akarsz.
- De legalább könnyű boldoggá tenni.
***
- Miért lett tanár?
- Már magam sem tudom, de rossz döntés volt.
- Hát... fő az őszinteség, igaz?
- Mit akarsz, mit mondjak?
- Nekem segít, méghozzá önként. Miért?
- Ha sokáig kérdezősködsz, neked sem fogok.
- Hát, nagy a kísértés, hogy most feltegyek egy pár kérdést.
***
- Az öreg azt hiszi, rosszban sántikálok.
- És igaza van?
- Olyannak ismersz?
- Őszintén?
- Inkább ne válaszolj!
***
Nektek melyik volt a kedvenc részetek?
Írjátok meg nekünk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése