Bombicz Judit - író – meseíró






1966. január 30-án, egy vasárnapi napon születtem, Dorogon. Születésem óta Tokodon élek, pici megszakítással. Van egy 13 évvel fiatalabb húgom. Öt évet felnőttként Dorogon töltöttem. Az általános iskolát is Tokodon, a helyi iskolában végeztem, majd a dorogi Gimnáziumba nyertem felvételt. Rájöttem, hogy az az iskola nem nekem való, így átjelentkeztem az esztergomi Berzeviczy Gergely Közgazdasági Szakközépiskolába, Gép- és gyorsíró szakra. Az iskola elvégzése után, 1983. augusztusában elhelyezkedtem a Dorogi Szénbányák Igazgatóságán, mint gépíró titkárnő.



1984-ben férjhez mentem, 1986-ban megszületett a kislányom, Judit. Később, válásommal egyidőben, munka mellett Budapestre jártam a TIT József Attila Szabadegyetem titkárnőképző szakára. Dorogról visszaköltöztem Tokodra, a szülői házba, ahol jelenleg is élek. Az évek során számítógépkezelői és kereskedő-vállalkozó szakképesítést is szereztem. Utóbbi segítségemre van jelenlegi munkahelyemen, mivel egy helyi cukrászdában dolgozom. Szeretem a munkámat, de nagyon szeretnék az írásból élni.



Amióta csak ráeszméltem a betűk világára, imádok olvasni. Tizenévesen, az első szerelem hatására kezdtem verseket írni, s elég sokáig csak ezekkel foglalkoztam.

Kislányomnak kezdtem kitalálni a meséket, amiket nagyon szeretett. Sajnos, ezeket nem jegyeztem le. Gyermekem már majdnem felnőtt volt, amikor újra elkezdtek jönni a meseötletek, amik addig zümmögtek az agyamban, amíg le nem írtam őket. S ami addig soha meg sem fordult a fejemben, elkezdett körvonalazódni a könyvkiadás ötlete is.

Első mesémet egy pályázatra küldtem, amit az Accordia Kiadó szervezett, s ez a mese be is került az aktuális antológiájukba, a Havakba égetett szavak című kötetbe. Ettől kezdve nem volt megállás. Kerestem a megfelelő pályázatokat, bár csak néhányon indultam. Így kerültem be Az én mesémet adom neked könyvsorozatba is, ahol a sorozat 10 kötetéből 7-ben ott van az én történetem is.

Első önálló mesekönyvem, a Csodák könyve egy osztrák-magyar kiadónál jelent meg, 2012-ben.

Második mesekönyvem, a Mesék elalvás előtt egy másik kiadónál, a ForArt Kiadónál jelent meg, igazi mesekönyv formában, kemény kötésben, színes illusztrációkkal, 2017-ben. Ezzel a kézirattal megnyertam a Nemzeti Kulturális Alap által kiírt pályázatot, ami egy pénzdíjas pályázat volt, s ez nagyon sokat segített a kiadásban.




Közben folyamatosan írtam, szerzői oldalamon havi nyereményjátékokat szerveztem, melyek a mai napig jól működnek.

Sajnos a ForArt Kiadó megszűnése után kiadó nélkül maradtam, így muszáj volt egy új helyet találnom, ahol értékelik az írásaimat. Néhány hónapos keresgélés után rátaláltam a NewLine Kiadóra, ahol aztán új köntösben, kicsit újra kevert változatban megjelent újra a Csodák könyve, hozzá méltó kivitelben, 2020-ban.




A mesék mellett belekóstoltam a regényírásba is, így van egy kész romantikus fantasy kéziratom, valamint két félig kész történetem. Ezeknek a sorsa még képlékeny.

Jelenleg a következő mesekönyvemen dolgozom, amit szeretnék 2021. karácsonyára publikálni.



Megjelent írásaim:



2008. Havakba égetett szavak (Antológia) – Télapó ajándéka

2010. Az én mesém 3. (Meseantológia) – A kis gesztenye története

2012. Bombicz Judit - Csodák könyve (United P.C. Kiadó)

2012. Az én mesém 5. (Meseantológia) – Csoda a falon túl

2013. Az én mesém 6. (Meseantológia) – Cincin első karácsonya

2014. Az én mesém 7. (Meseantológia) – Sanci, a jószívű manó

2015. Az én mesém 8. (Meseantológia) – A veteményeskert lakói

2015. Zöld jövő (Meseantológia) – Erdei mese

2016. Az én mesém 9. (Meseantológia) – Tapsi új barátja

2017. Az én mesém 10. (Meseantológia) – Katica pöttyei

2017. Bombicz Judit – Mesék elalvás előtt (ForArt Kiadó)

2020. Bombicz Judit – Csodák könyve (NewLine Kiadó)

2020. A mi mesénk (Meseantológia) – Tüsi ismét tanul valamit

2020. Dugonics András Irodalmi Díj - Mese kategória I. helyezés




Elérhetőségeim










6 megjegyzés:

  1. Csodás író vagy drága Nővérem, büszkék vagyunk rád! ❤️

    VálaszTörlés
  2. Kedves Judit! Szeretettel gratulálok tehetségedhez, és megjelent köteteidhez.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Judit !

    Szeretettel gratulálok az eddig megjelent írásaidhoz ! Kívánom, hogy a tervezett mesekönyvet karácsonyra publikálhasd és azt még nagyobb sok újabb kötet kövesse ! :) (Blekkmacsek)

    VálaszTörlés