Borbíró Klára/Hallie Nadal



1971 szilveszterén születtem egy részeg szülészorvos és egy józan takarítónő lelkes közreműködésével. Ez a Pesterzsébeti Baba utcában történt, ahová később visszajártam gyakorlatra, amikor már elfekvőként működött. Hiába, a jövő a szemem előtt lebeg.
Egészségügyi vonalon végeztem, jelenleg a vérellátásban dolgozom.
Grafikusnak készültem, ezért három képzőművésztől vettem órákat. Berkes András tanodájában kedvet kaptam a festészethez is. Imádtam a festőkéses technikát.
Általános iskolás koromban született meg annak az igénye is, hogy az önmagamnak mesélt történeteket papírra vessem. Versek, színdarabok, regényvázlatok születtek így, és egy romantikus tiniregény, ami szerencsére sosem készült el. Az ebben a korszakomban készült két versemet később beleszőttem a Tompa fényű napok című családregényembe.
Húsz évesen találtam rá életem párjára, hét évvel később megszületett első gyermekünk. Ekkor felhagytam mind az írással, mind a képzőművészettel. Elmúltam negyven, amikor azon kaptam magam, hogy jelentős mennyiségű szabadidőm van. Mivel ez a furcsa helyzet nem akart megszűnni, újra írni kezdtem.
2015-ben jelent meg az első regényem, egy sci-fi sorozat első kötete, ami a mai napig is befejezésre vár. Címe: Tércsavar.
Ezután novellaírással csiszoltam a tudásomat, néhány írásom díjazott lett különféle pályázatokon.
A novellák kedvelőinek Rongyos királyság címmel csokorba gyűjtöttem és ingyen hozzáférhetővé tettem a legjobbnak ítélt rövid írásaimat. Olvashatók benne családi történetek, lélektani novellák, a kötet második felében pedig hard és soft sci-fik kaptak helyet.
2017-ben került kiadásra az Írországban játszódó krimisorozatom első része. Főhőse egy kicsit kattant, de nagyon szerethető fiatal nő, Hallie Nadal, aki szerelemre és családra vágyik, de valahogy mindig zűrbe keveredik. Kalandjai során fontos szerepet kapnak az ember közelében nevelt csimpánzok, erre utal a bevezető kötet címe is: Megmajmoltak ébredése. A sorozat további két kötete: Több titoknyi távolság és Hullámzónában.
Kiadói javaslatra vettem fel a Borbíró Klára nevet, azóta ezen a néven publikálok.
Általános tanács, hogy írjunk arról, amit ismerünk. Ezt szem előtt tartva született meg a Tompa fényű napok, című regényem, amely egy család széteséséről és újraszerveződéséről szól, és shortlistes lett a 2018-as [bekezdés] pályázaton. Azoknak ajánlom, akiket megérintett már a gyász. A regényt 2019-ben vehették kezükbe az olvasók.
2020-ban látott napvilágot a két kötetet magában foglaló, időutazós kalandregényem a Gyere haza tegnap! Ebben a regényben két tudós kalandos küzdelmét követhetik nyomon az olvasók, ahogy az idő manipulálásának megteremtésével a világra szabadított bizonytalanság ellen harcolnak.
Áprilisra várható egy újabb, ezúttal Budapesten játszódó krimi regényem, a sok szálon futó, fordulatos Kiposztolt boldogság, melyben a szereplők mindennapjait felülírják a függőségeik.

Publikációs lista
2021.
Micsoda buli - lélektani novella ‒ Parázs és vanília antológia
2020.
Ördögi szilveszter - lélektani novella ‒ Fahéj és vanília antológia
Lassan siess - misztikus romantikus novella ‒ Gyöngyfüzér antológia
Gyere haza tegnap! - sci-fi kalandregény
Anya virága - lélektani novella
A tűz martaléka - sci-fi novella
A szerelmes gyilkos - krimi novella Egri Zsanna társszerzővel jegyezve ‒ Zsáner-füzetek 3. Bűnök és kalandok.
Az évszázad szenzációja - sci-fi novella
2019.
Tompa fényű napok - családregény
A játékos sci-fi novella ‒ Sötét anyag internetes folyóirat
Zion laboratóriuma - misztikus sci-fi novella ‒ Nyúlfirka internetes magazin
Jogosulatlan felhasználó - sci-fi novella ‒ Zsáner-füzetek 2.
Hullámzónában - krimi regény
2018.
Rongyos királyság novelláskötet
2017.
Több titoknyi távolság - krimi regény
Megmajmoltak ébredése - krimi regény
Oort túra - sci-fi novella ‒ Holnap Magazin
Az utolsó karácsony - sci-fi novella ‒ FIT blog
Pénztári órák - humoros novella ‒ Kikötő antológia
Út felfelé - lélektani novella ‒ Kikötő antológia
A gyáva - történelmi novella ‒ Kikötő antológia
2016.

Édes látogató - lélektani novella ‒ KönyvGuru
Sötétben - felnőtt mese ‒ KönyvGuru
A szonda - sci-fi novella ‒ Preyer – Avana
Mitől ember? - természettudományos novella ‒ Holnap Magazin
Egy őrült történet - kísérleti regény hét szerző tollából
Mágusok harca mese ‒ Mesém.hu
2015.
A sonka történelmi novella ‒ Novus internetes magazin
Srác sci-fi novella ‒ Megálló…Miért? antológia
Tércsavar sci-fi regény


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése