portré - Erotika, érzelmek, szenvedély - Marilyn Miller világa

forrás: Marilyn Miller Facebook oldala
„Nálam akkor jó egy történet, ha szó szerint felsóhajtok, amikor becsukom, és utána még napokon keresztül képes vagyok rajta kattogni.” – állítja Marilyn Miller sokkötetes magyar szerző, ezzel a kijelentésével csakis egyetérteni tudunk. Szinte bombaként robbant az írónő bejelentése a közösségi médiában, az online könyvesboltokban pörögtek az előjegyzések, az olvasók pedig nem győztek gratulálni. Ugyanis Marilyn, amellett, hogy kiadót váltott, három regénnyel (egy bővített kiadással és két új történettel) is megörvendezteti idén az olvasóit. Az alkotásairól, a történeteiről kérdeztem őt.

– Mi inspirál írás közben? Hogyan születik meg a fejedben egy történet?
Írás közben talán a zene az, ami tud inspirálni. De a legnagyobb hatással az olvasóim vannak rám, furcsa mód. A másik pedig a körülöttem lévő világ és ami történik benne. Egy történet a legkülönfélébb módokon tud megszületni a fejemben: két sorozatot egy puszta kép alapján írtam meg, volt olyan történet, amit egy dal ihletett meg. Ezek csak az alapkövek. Ami ehhez pluszba jön, az már maga az élet.
– Mitől jó egy történet? Mik azok a momentumok, jelenetek, amelyek megfogják az olvasót?
Mindenkinek más miatt jó egy történet. Ha magamból indulok ki, hogy számomra mitől jó egy történet, akkor azt mondom: elsőkörben a mondanivaló. Legyen üzenete. Szeretem, ha van benne egy kis humor, legyen benne szerelmi szál, és persze egy kis erotika. Vágjon arcon a könyv, hasson rám, emeljen a magasba vagy tiporjon el. Nálam akkor jó egy történet, ha szó szerint felsóhajtok, amikor becsukom, és utána még napokon keresztül képes vagyok kattogni rajta.
– Milyen érzés számodra írónak lenni? Hogyan indult az írói karriered? Meséld el, miként született meg Marilyn Miller?
Ez egy ilyen lelki dolog volt. Amikor az első könyvem született, nem volt vele különösebb célom, már ami a kiadást illeti, inkább a múltam egy keserű részét akartam elengedni. A második könyv még hobbi szinten volt, valamint egy elfojtott vágy manifesztálódása. Nem gondoltam volna, hogy egy napon szó szerint a szenvedélyemmé válik az írás. A harmadik könyvem publikálása után viszont már tudtam, hogy nincs visszaút: ez az én utam. Erről nagyrészben az olvasóim gondoskodtak, hiszen ha ők nem támogatnának a mai napig, valószínűleg nem csinálnám azt, amit. Így született meg Marilyn Miller. Egy olyan nő, aki a könyveiben bármit megtehet. Csípem a csajt.
– Az erotika a történeteid egyik legfontosabb alappillére. Hogyan találtál rá erre a zsánerre és miért szeretsz ebben írni? Esetleg tervezel más irányzat felé is kacsintgatni?
Ezt már nagyon sok interjúban kérdezték tőlem, és most is csak ugyanaz a válasz erre. Szentimentális nő vagyok, aki hisz a szerelem erejében. Ez az érzés az életünk mozgatórugója, az erotika pedig az élvezetes velejárója. Hiszen a szívünkkel szeretünk a testünkkel pedig érzünk. Az erotika ugyanolyan fontos része az életünknek, mint bármi más. Meglehet, hogy később próbálok nyitni más zsáner felé, de az biztos, hogy ez lesz számomra mindig az elsődleges.
– Nemrégiben kiadót váltottál. Az Álomgyár szerzőjeként milyen terveid vannak a jövőre nézve?
Tervek azok vannak. Jövő év az még nem publikus. Ebben az évben három könyv várható tőlem. Kettő új és egy már megjelent könyvem bővített változatának az újrakiadása. Annyit mondhatok, hogy minden marad a régiben, tehát az évi két új könyvmegjelenés biztosan meglesz.
– Szerinted meg lehet élni Magyarországon csak az írásból? Mi lehet ennek a titka? Hogy látod jelenleg a hazai könyvpiac helyzetét?
Nem akarok számokkal dobálózni, mert mindenkinek más az az összeg, amire azt mondja, hogy elég. Talán meg lehet élni, amennyiben van elég pénzed, ha magánkiadásban adod ki a könyvedet, vagy ha nagy kiadónál vagy. Ez egy nehéz dolog, mert eléggé telített a könyvpiac. Nagyon sok könyv jön ki és sajnos nagyon sok elsőkönyves író bukik bele. Én évekig magam tapostam az utamat. Természetesen próbálkoztam én is több helyen, többféleképpen, végül mindig oda jutottam, hogy jobb, ha a saját magam ura vagyok. Viszont az idén változott a helyzet, hiszen nagy lehetőséget kaptam, amivel remélem, tudok
majd élni.
– Egy írónak minden könyve a szívében van, de ha egyet kellene választanod, amire azt mondod, ez a legkedvesebb számomra, melyik lenne az? Ki az a karakter, aki a legközelebb áll a szívedhez és miért? 
Ez nem titok. Ha választanom kell, akkor a Vezér a kedvenc könyvem, Alexander Salvatore karaktere a kedvenc férfi karakterem. Tőle féltem a legjobban, amikor elkezdtem írni, végül azt hiszem, mondhatom azt, ő volt az, aki meghozta számomra az áttörést. Az olvasóim imádják, és engem ez hatalmas örömmel és büszkeséggel tölt el.

forrás: Marilyn Miller facebook oldala
– Három regényed is előjegyezhetővé vált nemrégiben. Hogyan osztod be az idődet? Miként tervezed meg az írásaidat, az írásra szánt idődet? Szigorú időbeosztásod van, vagy ahogy az ihlet visz?
Eddig szó szerint hagytam, hogy vigyen az ihlet, mondjuk ez most sincs másképp. Most már szigorúbb az időbeosztásom, de visszagondolva az elmúlt három évre, tulajdonképpen akkor is az volt, mert mindig igyekeztem tartani az évi két új megjelenést. Nem titok, hogy anya vagyok. A kislányom ősszel ment oviba, úgyhogy már mondhatom azt, hogy most van igazán időm az írásra és százszázalékosan ennek tudom szentelni az időmet.
– Mi a legnagyobb álmod, célod íróként?
Úgy hiszem, egy írónak egy célja illetve egy álma kell, hogy legyen, mégpedig az, hogy az olvasói elégedettek legyenek. Hogy valami értéket képviseljen az írása. Számomra ez a cél, az álmom azt hiszem, teljesült, hiszen minden nap azt csinálhatom, amit szeretek: írok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése