Ti írtátok: Eöri Klaudia recenzió

Sziasztooook! 
Ma.... 
Andy T. Miller: Areán - Magam vagyok a tűz! regényéről osztom meg veletek a véleményemet. 
Kiolvasva a könyvet, azt mondanám, hogy lehetett volna még cifrázni a borítót... de egyáltalán nem bánom, hogy nem lett! Annyi meg annyi "karakterábrázolásos" könyv van, hogy nem is baj, hogy ennél szó szerint csak egy elemet emeltek ki, és pont ezzel az egyszerűségével tették nagyszerűvé és különlegessé a külsejét. 

Na de a belseje se semmi ám! 
Mint már nem egyszer említettem: újra és újra lenyűgöztök, ti, magyar íróink! Andy-nek is sikerült, hisz' ezzel a könyvvel már kivételeset alkotott, egy egészen új világot, és egy teljesen új fajt - ha mondhatom így. 
Hogyan is kezdjem... 
Szerintem e sztori alapját igen nagy részben a középkori inkvizíció és az azzal járó eretnekség felszámolása szolgálta. 
Ugyanis e történet szerint a keresztény hittel összeférhetetlen emberi, de hatalmas erővel és valamiféle halhatatlansággal rendelkező személyek felkutatása és kiírtása volt az amúgy "boszorkányüldözés"-nek nevezett "őrület". 
Holott... nem voltak ők rosszak, csak... fejlettebbek, mint az átlag emberek. 
Így történhetett meg, hogy a 2000-es évekre ezen személyek igen kevesen maradtak, és a legnagyobb titok övezte létezésüket. 
Viszont az átlag emberek között is fel-fel ütötte egy-egy "alvó génjük" a fejét, és az átlagos szülőknek mégis ilyen különleges gyermekük született. 
Így volt ez Areánnal is. Átlagos szülők gyermeke, akiből 17 éves korára "előbújt" az ereje. 
Erről ő mit sem sejtett, míg nem rátalált egy rejtélyes dobozra egy régiségkereskedőnél. E dobozban pedig válaszokat, és voltaképp - élete párját... 
Ugyanis mikor Areánhoz került a doboz, a tulajdonosa (Akiram) telepatikusan felvette vele a kapcsolatot.
Mivel egy több ezer éves lélekről van szó, akit a boszorkányüldözések alatt nem tudtak elpusztítani, így elzárták a világ elől, és majd' 1000 évet raboskodott, mire valakivel (Areánnal) kapcsolatba tudott lépni, így eleinte csak emlékekkel-képekkel és érzésekkel kommunikáltak. 
Majd ahogy elkezdte a doboz tartalmát Areán jobban megfejteni, és közben tanulni Akiram nyelvét, egyre jobban megértette és kötődött hozzá... 
Míg nem végül el is döntötte, hogy bármi áron kifogja szabadítani. 
A tanulása, és a kutatásai során még megismerkedik pár hozzájuk hasonló személlyel, akik segítik és támogatják őt. 
Picit többet róluk:
- 21éves korukra érik el a teljes fizikai fejlettséget, és onnéttól halhatatlanok (na meg meddők is...), azaz a sejtjeik "újraalkotják" a sérült sejteket. De elpusztításukra a középkorban találnak módszert (boszorkányégetés), viszont az igazán öreg halhatatlanokat teljesen elpusztítani így sem tudták, mivel a lelkük túlélt mindent...
- különleges képességeik közé tartozik a telekinézis, telepátia, (ha jól értettem) az elemek uralma, és a földből/égből nyert energia felhasználása-továbbítása- és akár ezekkel az energiákkal való gyógyítás. 
Érdekes Areán felkészülése Akiram kiszabadítására, és az is, ahogy kommunikálnak, és ahogy éreznek már most egymás iránt a karakterek. Mind, nem csak Areán és Akiram. 
Maga az elképzelés, az ötlet és a történet nekem nagyon tetszett, teljesen bekebelezett! 
Ami kicsit furcsa volt, hogy más könyveknél általában "megvagyunk kímélve" hogy mondjuk mikor elmagyarázza egy karakter a másiknak, hogy mégis mi ő, ki ő, s mit csinál ő, azt nem kell 3x-4x újra olvasnunk, mikor harmadjára és negyedjére is úgy alakul, hogy végigkell zongoráznia 2-3-4 másik karakterrel is a dolgot. Itt azt hiszem, először Karlnak, aztán az anyjának magyarázta el Areán, hogy mi is ő. Ezután az apjának... aztán a legjobb barátnőjének.... aztán... azt hiszem ennyi. És... érthető, oké, hogy a sztoriban elmagyarázta nekik a dolgokat, de ezt nekünk is újra és újra elkellett olvasni, holott kb mindegyik ugyanúgy szólt, és kb mindegyikre ugyanúgy reagált az összes említett karakter (talán egyedül a Karlal lefolyt beszélgetés, ami különb volt...)
Nincs ezzel baj, csak SZERINTEM ebben az esetben, ha már le volt írva a dolog 4x, jó lett volna még bele valamivel több csavar mindegyiknél, hogy ne 4x olvassuk kb ugyan azt a kb fél oldalt, vagy pont hogy csak 1x leírni, a 2.-3.-4. alkalommal meg.... valahogy csak a tudtunkra adni, hogy "Areán itt kénytelen volt a barinőjét is beavatni, így félrevonva elmondott neki mindent, amit tudnia kellett..."-vagy valami hasonló.  
Nem vagyok író, nem is tervezek ilyen pályára lépni. De mint olvasó szeretném csak megemlíteni, hogy vagyunk egy páran, akiknek nem igazán esik jól mondjuk egy fél oldalt leíró valamit 4x újraolvasni még ugyanabban a kötetben itt-ott elrejtve. Jobb szeretjük, ha ennek kiküszöbölésére kitalál valamit az író. 
De ahogy mondtam, ennek ellenére teljesen magával ragadott a történet. 
És ahogy a fülszövegében is írva van:
Elakartam hinni az utolsó betűig. 
Őszintén reménykedek, hogy lesz még folytatása, és ameddig lehet, nyomon követhetjük Areán és a többi karakter életét, s hogy ezáltal jobban megismerhetjük majd a világukat és a képességeiket. 
Köszönöm Andy T. Miller, és további sok sikert kívánok! 
E.Klaudia 

Ui.: Pár sort idéznék a könyvből, hogy ezzel jobban bemutathassam: 
"Bezártak egy háromszoros gyűrűbe, amin nem tudok áthatolni, most a megsemmisítésemre keresik az igét. Nem fog sikerülni, már túl öreg vagyok hozzá, de be tudnak zárni az idők végezetéig, örök magányra kárhoztatva, csak még nem tudják a módját. Azért írom le ezeket, hogy egyszer valaki, aki olyan erős lesz, mint én, tudomást szerezve a létezésemről, kiszabadíthasson. Nem vagyok bűnös, csak halhatatlan. Ezt nem tudják elviselni, akkor sem, ha nem ártok nekik..." 

"Akiram vagyok, a halhatatlan, aki meghal, s mégis él." 

"Nekem még alig volt érezhető a Jelem, ő nem találhatott rám. Te öreg vagy, erős és tapasztalt, mégsem érzed innen, én pedig éreztem, megtaláltam, elértem. Azt mondod, nem élhettem volna túl a kapcsolódást, mert túl gyenge és fiatal voltam hozzá, mégis itt vagyok. Mindent túl fogok élni, és visszahozom őt. Egészen visszahozom! Ha a tűzbe kell mennem érte, hát én magam leszek a tűz, az izzó láva!" 

"Mit tettél vele? - támadt neki Karl, amint egyedül maradtak. 
- Nyugi! Semmi baja, néhány horzsolás. Én is ugyanígy néztem ki, csak gyorsabban gyógyulok, de már ő is fejlődik. Van ragtapaszod? Szerintem pár darab elkelne neki, mielőtt felöltözik. 
- Ragtapasz!? Úgy néz ki, mintha megnyúztad volna!"

Fotó: Pásztor Digi Gábor ( GP Photography Gabor Pasztor )
Smink: Dóra Sóvári 
"HazaÍrókosítás": Edina Lukács

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése